sobota 31. října 2015

Women ride to High Tatras

Ahoj moji :-) všechny Vás zdravím ze slovenských Tater. Konečně jsem se odhodlala koupit nový macbook, který už jsem měla mít na narozeniny, takže mé příspěvky už budou mít konečně kvalitní podobu bez chyb ;-). V právě probíhajících podzimních prázdninách jsme si s maminkou udělaly dámskou jízdu a navštívily jsme Vysoké Tatry na turisticko-wellness pobyt, jak už u nás bývá každý rok zvykem. Teda s tím rozdílem, že letos jsme nechaly taťku doma. Vyrážely jsme ve čtvrtek ráno, ale jelikož je v naší rodině normální mít vždy zpoždění, nebylo to plánované ráno, ale po jedenácté hodině dopolední. Mamka řídila jako o závod a do Tater jsme přijely před třetí odpoledne. Ubytovaly jsme se v hotelu a šly na procházku po Starém Smokovci. Skončily jsme na cappucinu ve zdější kavárně, na které jsme si moc pochutnaly. Náš pobyt začínal první večeří už ve čtvrtek, takže večer vyhladovělé po procházce jsme si pochutnaly na vepřovém a kuřecím steaku s americkými bramborami a salátem. No co, na dovolené jde vždy dieta stranou:-D. V pátek ráno jsme si opravdu přivstaly, abychom stihli brzkou snídani a vyšly na naplánovou tůru včas. Jako cíl na první den jsme si zvolily Téryho chatu ve výšce 2015 m.n.m, na kterou jsme stoupaly z Hrebienku ve výšce 1285 m.n.m. Bylo to dosti náročné, ale trasu, která měla trvat podle plánované předpovědi rozcestníků 2.50h jsme "vyběhly" v rekordním čase 1.50h, a tak jsme si nahoře mohly pobyt prodloužit sluněním na rožžhaveném kameni a posezením v chatě. Celkově jsme za den našlapaly 20km. na večeři nás v hotelu čekal vynikající jelení guláš s houskovým knedlíkem:-D. Byla jsem opravfu vyhladovělá, takže přišel vhod! (Tohle by moje mateřská agentura rozhodně vědět neměla, ale kdybyste si to náhodou četli, tak se nebojte, já to vyběhám:-D) Na dnešní den jsme dlouho doumaly, co vymyslíme, ale nakonec vyhrála trasa ze Starého Smokovce 1010 m.n.m. přes Sliezský dóm na Polský Hrebeň 2200 m.n.m. v posledním metrech výšlapu jsem fakt už šahala na dno a říkala jsem si, jestli to neotočit, ale nakonec se vše povedlo a vyšly jsme obě! Dolů už nás vše bolelo a já necítím doteď zadek a lýtka, takže nechci ani vědět, jaké to bude zítra:-/. Každopádně to stálo za to! Dole ve Smokovci jsme si už v naší oblíbené kavárně opět objednaly a vypily cappucino a pádily autem do našeho hotelu na večeři. Teď právě sedím se spokojeným plným bříškem na gauči v obýváku. Zítra už si dáme asi jenom nějakou kratší tůru, nejspíš ze Štrbského plesa na Popradské a zpět. V plánu máme ještě zajít na oběd do nějaké koliby na tradiční slovenské halušky. Potom už budeme pádit domů, protože se musím ještě večer učit a v pondělí už mě zase čeká škola:-(. Kam se mi teda vůbec nechce. No jednoznačně to byl příjemný odpočinek, sice ne fyzický, ale psychický a já si dámskou jízdu velmi užila! Moji rodiče mě k lásce k horách učili už od mala, i přes to, že jsem to ráda neměla a preferovala jsem vždycky moře. Teď jsem si k nim cestu našla sama a jediné léto/zima nesmí být bez nich. Moc Vám za to děkuji rodičové! A hlavně za tebe mami!
Co vy, jak jste strávili Halloween (na který já jsem úplně zanevřela:-/) a podzimní prázdniny?

Neuvěřitelně Vás to nabyje, i když jste naprosto vyčerpaní, ten zážitek vidět vše zvrchu, co jste zdolali, je k nezaplacení..
Po cestě na Polský Hrebeň.
A teď už naše každodenní vynikající cappucino v kavárně Zlatá Studna ve Starém Smokovci.