Prohledat tento blog

středa 24. června 2015

Anorexy versus Healthy eating


Vítam Vás milí čtenáři zpátky na mém blogu:-) na úvod bych měla malý dotaz a zároveň prosbu o vyjádření k mým článkům..jestli se Vám styl mého psaní líbi a zdali tak můžu pokračovat. Případně pokud máte nějaké výhrady, tak mi je prosím sdělte! Budu moc ráda! A zároveň děkuji:-) dneska bych se chtěla věnovat anorexii a zdravé stravě. Chtěla bych oddělit tyhle dvě témata a taky Vám říct můj příběh. Moje anorexie začala přesně v létě roku 2013. Skončila jsem s atletikou díky mému zranění-natržené vazy u levé kyčle a po vyjádření doktora, že když se mi to stane znovu budu ráda, jestli budu moct normálně chodit, jsem se rozhodla závodní kariéry zanechat. Moje tělo bylo zvyklé na každodenní pohyb a já jsem se rozhodla, že když ho teď nemůžu mít, protože jsem měla strávit 6 týdnů na lůžku, omezit svoji stravu. Nejprve to začalo sladkostmi a pak se to stupňovalo. Nakonec jsem skončila jen na zelenině a mých snídaních (ty popíšu později ve zdravé stravě :-P). Mnohdy jsem nejedla kromě snídaně už nic. Bála jsem se, že po každém jídle okamžitě přiberu. Byla jsem extrémně unavená a nepříjemná. Mí kamarádi mi chtěli pomoct, ale zároveň se mi stranili, jelikož jsem byla zlá i na ně. Každopádně jakoukoli pomoct jsem odmítala a do každého dne se probouzela s tím, že to musim vydržet bez jídla a do toho ještě cvičit-hned jak jsem mohla, tak jsem začala. Byl to pro mě rok plný utrpení. Jenomže pro mě bylo nejdůležitější břicho, chtěla jsem mít vyrýsované svaly a abych měla co nejtenší pas, protože patřím mezi postavy typu jablko s nohami jsem nikdy problém neměla. Tudíž při pohledu do zrcadla jsem viděla jenom dokonalost mého vysněného břicha a ostatní části těla mě nezajímaly. Břicho možná bylo "skvělé", ale zbytek mého těla byla kost a kůže, řídly mi vlasy, v obličeji byla vidět zřetelně lebka, vypouklé oči. Samozřejmě jsem přisla i o menstruaci. Nikdo mi nedokázal pomoct, jsem tvrdohlavá. Zlom nastal, když jsem přiletěla z Turecka. Vrátila jsem se o 4 kg lehčí než předtím a měla jsem nastoupit na 6 týdnů do léčebny. Odmítala jsem to, a dokonce se chtěla s vlastními rodiči soudit. Nebyla jiná možnost než přibrat, původně jsem chtěla nabrat tak 2-3kg, abych tam nemusela a v zápětí to hned shodit. Jenomže když jsem okusila všechny své oblíbené jídla nemohla jsem přestat. Dalo by se říct, že jsem se tak trochu na nějakou dobu stala bulimičkou. Neskutečně jsem se přejedla všeho v malých porcích, a pak jsem musela jít okamžitě běhat a kalorie spálit nebo se jít vyzvracet, což mi ale moc nešlo. Váha šla postupně nahoru. Jediné pozitivum na téhle situaci bylo, že jsem nemusela nastoupit do léčebny. O mých přejídacích akcích neví nikdo jenom moje nejlepší kamarádka. Já jsem se z toho chtěla dostat úplně. Nebavilo mě se 2x týdně přežírat až do toho stavu, že jsem se nemohla ani pohnout a zbytek týdne trpět hladem. Začala jsem se zajímat o zdravé stravovaní a pokusila se jíst víceméně pravidelně. No dopadlo to tak, že mám načteno a vyzkoušeno o zdravé stravě skoro všechno a snažím se u toho co nejvíc držet. Jediné s čím mám stále problém je pravidelnost. Jím, až na vyjímečné události, 2x denně, ale pořád se mi občas stane, že dostanu "vlčí hlad" a sním všechno, co uvidím. Takže má váha se urdžuje. Co se týka mého zdravého jídelníčku, nesmí na něm chybět potraviny SUPERFOODS, kam se řadí potraviny, kterých v podstatě můžete sníst kolik chcete, nepřiberete po nich a dodají Vám všechny potřebné živiny a energii, které tělo potřebuje ke spravnému vývoji a chodu (uplný seznam najdete určitě na internetu, patří sem plno potravin a kdybych je měla vypsat, tak nedočtete článek ani do konce:-)). Dále se snažím stravovat bezlepkově a částečně bez laktózy. Mléko nahrazuji sojovým, a když peču, tak z rýžové/kukuřičné mouky, klasické pečivo nejím. Jedinou vyjímkou je moje snídaně, která se skláda ze všeho co miluji. Smícháte jednodušše čerstvé ovoce (obvykle banán+sezonní ovoce), sušené ovoce (rozinky, švestky, meruňky, ananas..), oříšky (para, vlašské, liskové, kešu..), strouhaný kokos, mák, müsli (moje lepková párty:-D, emco nebo bonavita), skořice a všechno zaliji bílým jogurtem do 3% tuku. Musím si dát od každého prostě trochu:-D ale určitě doporučuji vyzkoušet! Mí přátelé to milují:-) Svoji snídani dokončím kávovou lžící chia semínek, zalitou malým množstvým horké vody-podporují spravné travení a napomahají růstu vlasů a zdravé pleti. Od té doby, co je užívám mám pupínky na pleti jen ojediněle. Strašně ráda bych se s Vámi podělila o fotku mých nejoblíbenějších surovin, ale jak jsem už zmiňovala dříve, jsem právě na cestách, tak Vám ji aspoň dodám později u jiného článku:-(. Dalším nevynechatelným jídlem, bez kterého bych opravdu nevydržela aspoň jednou za čas jsou sushi! Jsem jejich milovníkem pojídání i připravování! Lepší než ty které dělám já mají jenom v Praze v sushi restauraci Yami nebo Hanabi. Dobře, to si dělám srandu, ale jak se to jednou naučíte a víte, co si dát dovnitř - co Vám chutná, už nechcete "chodit" jinam:-P. Nebojím se taky do svého jídelníčku občas zařadit sladké, ale snažím se, aby to bylo co nejzdravější, takze nejcasteji vyhraje vysokoprocentni horka cokolada, ktera patri mimochodem taky do seznamu potravin Superfoods. To by bylo tak "ve strucnosti" vsechno. Vim toho ale mnohem vic a dokonce pisu svym kamaradkam i jidelnicky na hubnuti(ktere zabiraji), takze kdybyste meli nejake dotazy, piste! 
Tady Vám aspoň na ukázku posílám značku mého oblíbeného sójového mléka, které obsahuje 12% sójových bohů, což je o polovinu více než nabízí ve svých nápojích Alnatura nebo Alpro a cena je podstatně nižší - 56Kč. Liší se i chutí samozřejmě. Bohužel není k sehnání jinde než v obchodních sítích BILLA a nově jsem ho myslím našla i v TESCU. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat