Prohledat tento blog

pátek 19. června 2015

My first trip to Turkey


Tak jsem zase zpátky. Přemýšlela jsem, o čem by měl být můj další článek a abych vzala všechno pěkně popořadě asi bych začala mou první cestou do Turecka, abych Vám přiblížila život tam a moji práci. Té teda sice moc nebylo, jak už jsem zmiňovala v předešlém článku, ale určitě to pro mě byla obohacující zkušenost, bez které bych nevěděla, jak pózovat, jak se mám na fotkách tvářit, chodit přehlídky a další záležitosti. Taky jsem zlepšila svou angličtinu, která předtim nebyla zrovna nejlepší. Vážně, pokud se chcete naučit opravdu kvalitně anglicky, musíte cestovat. Žádná učitelka ani jedna hodina s rodilým mluvčím Vás nenaučí tolik, co měsíc nebo dva v cizí zemi, odkázána pouze na sebe a na angličtinu. Pokud umíte základy gramatiky vyražte do zahraničí. Chyby, které děláte si začnete uvědomovat sami. Také začnete svou naučenou gramatiku používat správně. Jestli nemáte možnost do zahraničí vycestovat jako já vřele vám můžu doporučit pobyty v Anglii od Student Agency nebo INTACT. Co se týka těchto pobytů, nejsou zrovna nejlevnější. V tomhle ohledu mají čtenářky o něco větší výhodu než čtenáři, protože mohou do zahraničí vycestovat jako au-pair. Tyto služby nabízejí například firmy jako je http://www.anglie.cz nebo http://www.pracovnipobyty.cz/au-pair/velka-britanie/au-pair/index.html . Ale to už zase odbíhám od tématu:-P. Můj první pracovní pobyt se uskutečnil na konci srpna minulého roku. Strávila jsem zde pouze jeden měsíc, "pouze" protože obvykle se cestuje minimálně na dva měsíce a déle. Můj kratší pobyt "zajistila" moje ne příliš vlídná škola a anorexie. Zastupující agentura v zahraničí se jmenovala New Models. Mimo práci jsem měla i plno volného času, takže jsem mohla procestovat hodně míst. Pracovala jsem pouze v Istanbulu, největším městě Turecka, které se nachází na přechodu Evropy a Asie. Musím říct, že na památky je město bohaté. Arabové mají pevné kořeny v kultuře, takže s prozkoumáváním nových míst jsem se rozhodně nenudila:-). O mentalitě lidí v Turecku se rozepisovat moc nechci, z té jsem rozhodně nadšená, jako z památek, nebyla. Arabové jsou k Vám samozřejmě milí a vlídní, ale všechno od nich berte se sexualním podtextem, jako žena musíte být obezřetná. Nejsou na evropanky zvyklí, takže jste pro ně něco úplně odlišného a zaujímáte jejich pozornost. Při pracích na Vás moc ohledy neberou, zajíma je akorát to, co potřebují udělat a o Vás se nestarají. Například jednou jsem fotila v 10ti stupních venku v dešti celý den polonahá. Myslela jsem, že umřu zimou, a tak jsem se ohřívala stylistovým fénem:-D a navic jsem za cely den mela jednu malou bagetu se sýrem. Další den to moje zdraví samozřejmě odneslo. V Libanonu je tohle zcela jiné. Na ukázku, kam byste se měli při návštěvě Istanbulu rozhodně podívat, Vám "postnu" pár fotek s popiskem. Doufám, že se Vám článek líbil a budu ráda za každou Vaši reakci:-).

                                                 Jedno z obchodních center. "ASTONIA".
Nejznámější ulička s obchody a tradičními předměty, jídlem a pitím. "TAKSIM".
Jeden z mrakodrapů, které můžete vidět na každém rohu.:-)
Mešita Sultanahmet-největší a nejznámější v Turecku. 
Dále byste určitě neměli vynechat Grand Bazaar a pokud jste shopaholici jako já tak vám na nakupování drahých značek můžu doporučit Zorlo Center. 




Žádné komentáře:

Okomentovat